Nem minden édesítőszer okés, akkor mivel helyettesítsük a krisztálycukrot? - Király Fitness ;

Király Fitness

Az emberek többségének hozzátartozik életéhez az édes ízek élvezete. Ugyanakkor bizonyított tény, hogy a kristálycukor állandó fogyasztása nem egészséges szervezetünkre. Ilyen esetben elkezdjük keresgélni a „kiskapukat”, hogy mégis megmaradjon a normál vércukorszintünk, mert hát rosszul lenni semmiképp sem akarunk. Na de mi az, ami káros, és mivel tudunk szuperül helyettesíteni? Tippek csak nektek.

A szervezet számára az a legegészségesebb, ha a normál vércukorszint viszonylag állandó, 5-5.5 mmol/l. Az ennél alacsonyabb és magasabb szint viszont már veszélyes! Ilyenkor akár károsodhatnak az erek és a szövetek is, éppen ezért nagyon oda kell figyelnünk magunkra! Tehát, az emberi szervezet számára az a kedvező, ha táplálkozásunk során olyan élelmiszereket fogyasztunk, amelyek lassan felszívódva nem emelik meg hirtelen a vércukor szintjét. Ennek az ellenkezője például egy frissen megevett fánk, egy jókora kakaós csiga mondjuk ebéd helyett. Manapság oly sok módja van annak, hogy helyettesítsük a kristálycukrot, ám nem mindegy, mivel.

Mik azok az alternatívák, melyek biztosan nem károsítanak?

  1. Xilit, xylitol(nyírfacukor)

A nyírfacukor a legjobb cukorhelyettesítő, egy természetes édesítőszer, a cukrot 1:1-ben helyettesítheti, energiatartalma csupán 2,4 kcal/g. Kettejük glikémiás indexe között viszont nagy a különbség: a cukoré 60-80 között mozog, a nyírfacukoré mindössze 7.

  1. Stevia

A második legjobb választás a cukor helyettesítésére a stevia, vagy ahogy az őslakosok hívják „édes levél”. A növény különböző formákban kapható: por, szirup, tabletta és levél.

  1. Eritrit

Az eritrit vagy eritritol egy természetes úton képződő cukoralkohol, mely gyümölcsökben is előfordul. Cukor erjesztésével állítják elő. Kinézetre és ízre nagyon hasonlít a cukorra, de szinte nem tartalmaz kalóriát.

  1. Kókuszcukor

5000 éve fogyasztja az emberiség. A feldolgozás jellege nem változott: a virágok édes nektárját alacsony hőfokon kristályosra párologtatják.

  1. Méz

Kalóriatartalma majdnem megegyezik a cukoréval, fogyasztása mégis egészségesebb, mivel rengeteg egyéb, a szervezet számára hasznos anyagot tartalmaz: nyomelemek: kalcium, foszfor, magnézium, klór, nátrium, kén, jód, vas, kobalt, réz, cink, kadmium, mangán, alumínium, stb.Vitaminok: B1-, B2-, B3-, B5-, B6-, B12-, C-, A-, E- vitamin,  a benne előforduló savak javítják az emésztést, fokozzák az étvágyat.

Láthatjuk tehát, hogy oly sok alternatívája van a kristálycukor helyettesítésének, a fent felsoroltak mind szuper ötletek lehetnek akár sütibe, akár teába, még kávéba is, lényegében bármiben IS.

Várunk mindenkit a hét minden napján a Király Fitness teremben, még vasárnap is!

A képek csak illusztrációk.

Hozzászólás

KOSARAD
  • A KOSARAD ÜRES, VÁLASSZ TERMÉKEKET.