Így lesz hatékony a súlyzós edzés - Király Fitness ;

Király Fitness

Sokan úgy gondolják, belépnek az általuk kiválasztott edzőterembe, felvesznek  egy látszólag tökéletesnek vélt súlyzót, csinálnak naponta jó pár gyakorlatot, s egyből fejlődni fognak. Ez nem feltétlenül működik így, főleg, ha nem megfelelő súlyokat választunk. Ugyanis ha túl nagy kézisúlyzókat választasz, megsérülhetsz, ha pedig túl piciket, akkor nincs fejlődés. Mi a megoldás? A mai blogg cikkben ezt olvashatjátok.

Ahhoz, hogy kívülről változást érj el, először befelé kell tekintened. Vizsgáld meg önmagad! Mi az a súly, amit elbírsz? Ne legyen túl könnyű, de túl nehéz sem. Vagy meg sem érzed a gyakorlatokat, vagy lesérülsz. Egyiket sem szeretnénk, főleg az utóbbit nem. Éppen ezért azt tanácsoljuk, végezz egy kis kutatómunkát, próbálgasd a súlyokat, neked mik a határaid?! Lássunk néhány tanácsot kezdőknek.

  1. Fontos a bemelegítés!

Bemelegítés nélkül hozzá se fogj, mert nem lesz jó vége! Az izmokat persze terhelni kell a fejlődés érdekében, de ne ugorjunk egyből fejest! Jól jöhet egy 10 perces kis bemelegítés a nagy edzésterv előtt, hogy kellően belejöjjenek az izomcsoportok a terhelésbe.

  1. Ne szaladj végig a gyakorlatokon

Nem szabad muszájból edzened. Ha túl gyors vagy, nem vagy képes szabályosan végigcsinálni a feladatokat, ami bizony oda vezethet, hogy nincs értelme az egésznek, mert nem fog látszódni.  Ha szereted, élvezed. Ha nem szereted, NE CSINÁLD, mert többet ártasz, mint használsz. Itt is hangsúlyoznám az önmegismerést. Próbáld ki, neked mely gyakorlatok válnak be. Olvasgass utána, kérd ki egy szuper edző tanácsait, jó tipp: nálunk mindig megtalálod a tökéletes segítőtársat!

  1. Amikor elindul a fejlődés, feljebb kell lépned

Ha már javában benne vagy az edzésekben, és erősödsz, nőnek az izmaid, váltanod kell. Feljebb kell tenned a mércét, folyamatosan növelned kell a súlyokat akár sima kézisúlyzóval, akár gépeken munkálkodsz. Ez azért fontos, mert nem egyhelyben szeretnénk toporogni. Minél jobban terheled időről időre az izmaidat, annál erősebb leszel és annál nagyobbat fogsz fejlődni, persze hangsúlyozom, mértékkel. Ez nem azt jelenti, hogy 3 naponta 3 kg-ot mész feljebb. Dehogy! Szép apránként, akár havi rendszerességgel vizsgáld meg, mi az, ami már könnyűnek számít, s mi az a súly, amivel még pont jól kifáradsz edzésterved végére.

  1. Ne nézz másokat a teremben, ne más edzéstervét hajszold

Nagyon fontos számodra, hogy önmagad javára váljon saját edzésformád, ne a másét kövesd. Jó gondolat lehet 1-2 tanács elfogadása és pár YouTube videó megnézése, ám mégis a legfontosabb a TE saját tested. Neked mi a jó? Ha még abszolút kezdő vagy, érdemes lehet kikérned egy szakértő tanácsát, hogyan tudsz a legjobbat fejlődni, persze ez nem megy egyik pillanatról a másikra, hosszú folyamatról beszélünk. Ahogyan már korábban is említettem, nálunk szuper edzők és tanácsadók vannak, akik bármikor a segítségedre vannak bármiben!

Merj belevágni, ne félj semmitől! Várunk téged is szeretettel minden nap a budapesti Király Fitnessben, erősítsünk együtt!

 

 

 

Hozzászólás

KOSARAD
  • A KOSARAD ÜRES, VÁLASSZ TERMÉKEKET.