Hogyan sportoljunk a nyári melegben? - Király Fitness ;

Király Fitness

A napsütötte júliusi idő még inkább meghozza a kedvünket, hogy a szabadban tartózkodjunk, sőt még az is lehet, hogy az edzőteremben is nagyobb a lelkesedésünk. Ez eddig mind szép és jó, de milyen szabályokat is kell betartanunk, ha a nagy nyári hőségben szeretnénk sportolni? Íme néhány jó tanács csak nektek!

A 40 fokban kifejezetten ártalmas lehet a kinti sportolás a szervezetünknek, akár edzett, akár edzetlen a testünk, ugyanis saját szervezetünknek idő kell, hogy megszokja a nagy meleget, ehhez akár 10-12 nap is kellhet. Akik viszont rendszeresen sportolnak, nem szívesen teszik félre még ha csak két hétre sem az edzést, éppen ezért lássunk néhány praktikát, melyekkel könnyen áthidalhatjuk a nagy hőséget sportolás közben.

  1. Nem mindegy, mikor edzünk!

A reggeli vagy az esti órákban érdemes ilyenkor kiszabadulni egy kis sportolás kedvéért, mert ilyenkor még a hőmérséklet nem megy 30 fok fölé, vagy már alábbhagyott. Arról nem is beszélve, hogy az UV-sugárzás veszélye is sokkal alacsonyabb, mint napközben. Jobban bírjuk a terhelést 20-25 fokban, igaz? Normál esetben ilyenkor is maximum egy órát érdemes sportolni, s ami még nagyon fontos, víz, víz, víz!

  1. Nincs mértéke a folyadéknak!

Minél melegebb van, annál jobban és többet izzadunk, ami azt jelenti, jóval többet kell innunk, mint egy átlagos napunkon. Szuper tipp: Egyszer érdemes lecsekkolni saját vizeletünket, ugyanis ha sötét, akkor biztosan kevés folyadékot fogyasztunk, míg a színtelen, vagy halvánsárga szín az elegendő ivást jelzi. Egy egyórás edzéshez is minimum egy liter folyadékot vigyél magaddal. Ha nem is az edzés közben, de utána tuti, hogy az egészet megiszod.

  1. Figyelj az öltözködésre!

Nagyon könnyű, légáteresztő anyagú sportruházatot viselj, ha ilyenkor sportolsz, vegyél fel egy sapkát, s egy habkönnyű cipőt, amiben sokkal könnyebb futni. Nem mindegy, hogy még egy plusz „súlyt” is cipelnünk kell, könnyítsük meg a dolgunkat, amennyire csak lehet.

  1. Napvédő az UV ellen!

Akár reggel, akár este fogsz menni edzeni a szabadban, kötelező a napfényvédelem, ám érdemes odafigyelni arra, hogy a legtöbb naptej maximum 30 percig hat, ezáltal érdemes többször is felvinni testünk azon pontjaira, melyek szabadon vannak.

  1. Ha bármilyen szív-és érrendszeri betegséged van, eszedbe ne jusson a szabadban sportolni ilyenkor!

Melegben szívünk sokkal többet dolgozik azért, hogy a testhőnk 37 oC alatt maradjon. Ha a melegben sportolunk, az izmaink által termelt hőt is le kell adnunk. A szívtől ilyenkor ez a plusz feladat még több munkát követel, több vért kell pumpálnia az izmokba és a bőrünkhöz, emiatt gyorsabban ver, vagyis hőségben és sport közben fokozódik a pulzusszám. Éppen ezért TILOS azoknak az embereknek a kinti hőségben sportolni, akik alapvetően valamilyen rendellenességgel bírnak, mert felléphet bármilyen fejfájás, hányinger, rosszullét, kerülni kell!

Reméljük, segítettünk egy kicsit azoknak, akik nem szeretnének elállni a sporttól még pár nap erejéig sem, ha esetleg mégis úgy vélitek, túl meleg van a kinti aktivitáshoz, nézzetek be hozzánk, a Király Fitness Teremben szuper légkondi, király 25 fok alatti hőmérséklet és családias hangulat vár!

 

Hozzászólás

KOSARAD
  • A KOSARAD ÜRES, VÁLASSZ TERMÉKEKET.