Karantén táplálkozás - Tippek, trükkök
Image Alt

Király Fitness

  /  BLOG   /  Karantén táplálkozás – Tippek, trükkök

Az új élethelyzet kialakulásával a napirendünk is teljesen megváltozott, így nem csoda, ha néhányunknak nehezére esik nekiállni az otthoni edzésnek vagy a megszokott ütemben étkezni. Sokan megfeledkezünk az evésről, és van aki a stressz/unalom hatására többet vagy többször eszik.

Hogyan előzhetjük meg a túlevést és ezzel együtt a nem kívánt súlygyarapodást? Íme néhány tanács, melynek betartásával hozzájárulhatsz az immunrendszered megfelelő működéséhez és a nyári álomforma megvalósításához:

Tartsuk be a három főétkezést, illetve ehhez illesszünk egy vagy két kis étkezést is. Kezdetben egy fix étrend követése lehet célszerű. A rendszerességre máskor is érdemes odafigyelni, viszont az itthon töltött órákban pszichésen is segíthet a napirendünk felállításában, ha az alapvető dolgokat, (mint az alvás vagy evés) időhöz kötjük. Valamint több étkezés mellett kisebb a valószínűsége, hogy nyalánkságok után sóvárogjunk.

Együnk alacsony energiasűrűségű ételeket, például salátaféléket, gyümölcsöket. Ezek a termékek sok vizet és rostot tartalmaznak, így a hosszan tartó teltségérzetet segítik elő. A roston és vízen kívül fontos fitonutrienseket, antioxidánsokat is tartalmaznak, melyek elősegítik a vitaminok felszívódását. Ezért is fontos a vitaminkészítményeken túl a természetes források biztosítása is.

Fogyasszunk elegendő fehérjét: tojást, halat, sovány tejterméket. Mint tudjuk a fehérje egy építő tápanyag, az izomzaton kívül az immunsejtek- vagy hormonok képződéséhez is nélkülözhetetlen!
A köretet egészítsük ki friss salátával, párolt vagy grillezett zöldségekkel. Így biztosan bevisszük a napi rost-, víz- és fitonutriens mennyiséget.

Ha étkezések után repetázni vagy nassolni támad kedved, tedd fel magadnak a kérdést: “valóban éhes vagyok vagy csak kívánom azt a csokit?”. Légy tisztában a mennyiségekkel és a szükségleteiddel. Talán ez az időszak egy jó lehetőség a nassolás elhagyására. 😉
Ha nem tárazol be édességekből vagy rágcsálnivalókból, akkor kisebb eséllyel fogsz nassolni. Hiszen, ha le kell menni érte a boltba, azt már kétszer is átgondolja az ember 🙂
Ha tudod magadról, hogy szereted az édes ízt, nehezen teszel le róla, kisétkezésre tervezz friss gyümölcsöt néhány szem olajos maggal vagy ha van időd próbálj ki reform recepteket!

Igyál elegendő mennyiségű vizet, reggel készíts elő magadnak egy nagy palack vizet, amit egy kitűzött időpontig elfogyasztasz. Az étkezéseket kiegészítheted teákkal, citromos vízzel, zöldséglevekkel, esetleg egy pohár 100%-os gyümölcslével, ez utóbbi energiatartalmával azonban érdemes számolni!

+1: Mozogj minden nap: Ez lehet akár egy séta a friss levegőn, aerobic vagy saját súlyos edzés is. A lényeg, hogy élvezd! 🙂

 

Kövessétek Fruzsinát, a Király Fitness táplálkozási tanácsadóját ➡️ https://www.facebook.com/valkaifruzsina/