Egészségesen télen is
Image Alt

Király Fitness

  /  BLOG   /  Egészségesen télen is

Biztos sokszor találkoztál már azzal a rossz közérzettel, amely a tél beköszöntével, előbb vagy utóbb, de majdnem mindenkit elér. Mindez a kevés napsütésnek, valamint a hideg időnek tudható be, melyek együttesen teszik próbára immunrendszert. Én, személy szerint évekig tapasztaltam magamon a betegség enyhe jeleit, már a hidegebb őszi hónapok során is. Az ember kissé erőtlenebb ilyenkor, melyet gyakran kísér orrfolyás, hőemelkedés is, egyszóval azt érzi, valami „bujkál” benne.

A téli időszakban az egészségünk megőrzése kiemeltképpen fontos. A következőkben megismerkedhetsz pár hasznos tippel és tanáccsal, így ezután, már semmi sem szabhatja gátját, hogy útnak indulj az edzőterembe a legdurvább hóesésben is.

Na, olvassunk is gyorsan végig a legfontosabb dolgokat, hogy fentebb említett tünetegyüttest nagy eséllyel elkerülhesd, és az én példámból tanulva megelőzd a betegségek kialakulását a hidegebb időkben is!

Tippek, tanácsok:

Bár télen a gyümölcsök és zöldségek beszerzése körülményesebb lehet, fontos, hogy gondoskodjunk megfelelő vitamin és ásványi anyag igényünkről. A legjobb opció, a szezonálisan termést hozó növények fogyasztása lehet. Ha viszont, problémákba ütközik ezek beszerzése télen, a nyári időszakban nyugodtan tehetünk el befőtteket és savanyúságokat is, amelyek így kiváló alternatívaként szolgálhatnak.

A „természetes” bevitelen túl, pluszban is vihetünk be szervezetünkbe pár hasznos vitamint, táplálékkiegészítő készítmények segítségével. A legfontosabbaknak a C, D, B12, valamint az Omega 3 bevitelét tartom. Ezek együttes alkalmazásával, érzékelhetően javult a közérzetem. Mindezt 5 éve vettem észre és azóta is töretlenül alkalmazom az év ezen időszakán.

Remélem, senkinek nem mondok azzal újat, ha a pihenés és a regeneráció fontosságára térek ki. Mindazonáltal, igen is elengedhetetlen, hogy télen még több időt fordítsunk erre, mivel a külső környezeti terhelés mértéke is nagyobb egészségünkre nézve. Sportolóknál mindez még jobban felértékelődik, mivel napi rutinjukba a fitnesztermekben végzett edzés szigorúan beletartozik.

Talán nem is gondolnánk, de a folyadékbevitel is legalább annyira szükséges ilyenkor, mint nyáron. Napi szinten 2-2,5 liter vizet kellene meginnunk, hogy megfelelően működjön szervezetünk és hidratáltak maradjunk. Azon személyeknek, akik aktívan sportolnak, legyen az bármiféle csapatjáték vagy fitneszteremben való edzés, még inkább nélkülözhetetlen a folyadék pótlása. Megint csak egy saját tapasztalatot hoznék ezzel kapcsolatban: Ha úgy érezzük, vízből nem vagyunk képesek meginni ezt a mennyiséget, próbálkozzunk meleg teával vagy ízesített aminosav koktélokkal, melyeket lehet szervezetünk is jobban fog preferálni.

Végső soron az, hogy hideg van, nem azt jelenti, hogy ki se dugjuk az orrunkat a szabad levegőre. Épp ellenkezőleg, nagyon is fontos, hogy mozogjunk és sétáljunk. Kint tartózkodásunk alatt testünk természetes úton növelheti D-vitamin készletét, ami nagyon fontos. DE, ha a friss levegőre vágyunk, mindenképpen öltözzünk is fel az időjáráshoz igazodva! Manapság egyszerűen nem annyira divat már a sapka és sál, viszont ha engem kérdeztek, ne holmi társadalmi szokás döntsön egészségi állapotunkról!

Légútjaink nyálkahártyájának egészségéről sem feledkezhetünk meg ebben az időszakban. A levegő is sokkal hűvösebb ilyenkor és persze egyes baktériumok is jóval könnyebben bejuthatnak szervezetünkbe a légzés útján. Éppen ezért, fokozott A-vitamin bevitellel érdemes támogatni testünket, melyet a máj, vaj, tejföl és tojás fogyasztásával kitűnően meg is tehetünk. Fontos azonban megjegyezni, hogy az A-vitamint testünk csak olajos elemekben oldódva képes hasznosítani, így ennek megfelelően tervezzük meg étrendünket a téli időszakra.

Ezek lennének tehát azok a tippek és tanácsok melyeket alkalmazva biztos lehetsz afelől, hogy megteszel mindent egészséged érdekében!


Kövess minket Facebookon: Király Fitness – Nagyvárad tér
Instagramon: Király Fitness – Instagram
Iratkozz fel YouTube csatornánkra: Király Fitness – YouTube