A regeneráció fontossága
Image Alt

Király Fitness

  /  BLOG   /  A regeneráció fontossága

A regeneráció minden egyes edzéstervnek egy kihagyhatatlan része. A regeneráció hatással van a sportteljesítményünkre, és az edzés hatékonyságára is. Sokat edzel, hogy elérj minden célt, amit kitűztél magad elé? Akkor bizony kell, hogy szakíts időt a pihenésre is, mert ha nem teszed meg akár minden erőfeszítésed feleslegessé is válhat.

Regeneráció, edzés után:

Edzés közben rengeteg kalóriát használ fel a szervezet, és ha nincs meg a megfelelő pihenés, a regeneráció, akkor nem csak a zsírtartalékokból, hanem az izomtömegből is veszítünk tömeget. Bizonyára te is tudod, hogy az izmok nem edzés közben, hanem edzés után nőnek és fejlődnek. De ez csak akkor lehetséges, ha adsz neki elegendő időt és pihenést.

Miért fontos a regeneráció:

Mikor edzés közbe megerőlteted az izmaidat mikro sérüléseket okozol benne és kell idő, hogy az izomszövet megújuljon. Ezért fontos a pihenés.

Tippek:

Hidratáció: A víz hozzájárul a test megfelelő működéséhezés segíti a fáradt izmok felépülését. Tehát hidratáltnak kell lenni, mert az segíti az emésztést és könnyebben visszaáll az izmok glikogén szintje.

Kiegyensúlyozott étrend: A regenerációhoz fontosak a megfelelő tápanyagok, mint például a fehérjék, szénhidrátok, vitaminok, ásványi anyagok.

Táplálkozási tanácsokért, finom receptekért és személyre szabott étrendekért keresd fel táplálkozási tanácsadónkat: Valkai Fruzsina

Minőségi alvás: Alváskor növekedési hormont termel a szervezet ez az izomnövekedésben is segít. Alváskor jobban tudja a szervezet a mikro sérüléseket helyrehozni. 5 óra alvás nem feltétlen elég az ideális 7-8 óra alvás.

Masszázs: Serkenti a vérkeringést és megelőzi az izomfájdalmat, ami egy kemény edzés után 2-6 órával jönne elő. Használhatunk hengert is annak hasonló hatása van, mint egy masszásnak.

Kérj időpontot már előre masszőrünkhöz: Imre Péter

Hideg és jeges fürdő: Helyez 15 percig egy jeges borogatást a fájó izomra és az csökkenteni fogja a fájdalmat és javítani fogja az izomregeneráló képességét. Mivel lelassul az izomba az idegi jelátvitel azért fogod kevésbe érezni a fájdalmat.  

Nyújtás: A nyújtás minden edzés után hasznos és elengedhetetlen. Ez a legegyszerűbb módja annak, hogy elindítsd a regenerációs folyamatokat. Javítja a testtartást csökkenti a stressz szintet és csökkenti a fájdalom érzetet. Csökkenti az izomfeszültséget és növeli a hajlékonyságot.

Stressz legyűrése: Krónikus stressz ér minket minden nap különböző helyekről nap mint nap. A lényeg hogy ezt a stresszt minél jobban megpróbáljuk leküzdeni, mert ha nem az ronthatja a regenerálódási képességünket. Ha ezt megtesszük a szervezetünk hosszú távon meghálálja ezt.


Lájkolj minket Facebookon: Király Fitness – Nagyvárad tér
Kövess Instagramon: Király Fitness – Instagram
Iratkozz fel YouTube csatornánkra: Király Fitness – YouTube