Okok, amik a diétát is megkeseríthetik - Király Fitness ;

Király Fitness

Okok, amik a diétát is megkeseríthetik

Sokan belefognak 1-1 diétába, majd hirtelen az első pár hét fogyás után annyit vesznek észre, hogy hízni kezdenek. Miért? Bizony vannak nyomós okok, mint például a nagyon nem evés, a kevés folyadékbevitel, amik persze rossz eredményekhez vezetnek és az ellenkezőjét érjük el velük, mint amit szeretnénk. Mutatunk nektek pár olyan rossz szokást, melyeket kötelező elhagynod, ha fogyni szeretnél, illetve plusz 1 lelki tippet is, ami talán segíthet.

A legelső lépés, hogy feltesszük magunknak azt a kérdést, vajon miért nem sikeres a diétánk?

Túl sokat akarsz túl gyorsan

Sokan gyakran elkövetik azt a hibát, hogy túl gyorsan szeretnének lefogyni, ami nem csak haszontalan, hanem egészségtelen is. Fontos, hogy tudd, aki hirtelen megszabadul néhány kilótól, az nem a testzsírból veszít, hanem a szervezet által elraktározott szénhidrátokból és vízből. Először örülünk, hogy nagyon jól nézünk ki 2 hét edzés és diéta után, azonban hamar rá kell jönnünk, hogy többet árt, mint használ, ugyanis ezek a kilók hamar vissza is jönnek, és az úgynevezett jojó effektus következik be. Nem érdemes gyorsan túl lenni rajta, nem vezet hosszú távú eredményhez.

Nem eszel eleget és azt sem változatosan

Gyakori hiba, ha valaki nem eszik változatosan, csak a megszokott ételekhez ragaszkodik. Ez azonban nem csak a diétát lassítja le, hanem egészségtelen is, mert a szervezet ehhez igazítja a működését. Rostok, fehérjék, zsírok, mindenre szükségünk van a normál működéshez. Gondolj csak bele, ha egyik nap csak alszol, másik nap pedig fent vagy 24 órát, te hogyan éreznéd magad a 3. napon? Na ugye! Ne akard, hogy a szervezeted így érezzen.

Mozogj diétád mellé

A kiegyensúlyozott étkezés mellett a mozgás elkerülhetetlen, ha azt szeretnéd, hogy sikeres legyen a fogyókúrád. Sokkal hatásosabb, ha egy rendszert viszel be az életedbe, amit azzal tudsz a legjobban bevezetni, ha készítesz magadnak egy tervet. Hetente legalább 2-szer szánj időt az edzésre, ha az időd engedi, természetesen több napot is betervezhetsz. A lényeg, hogy rendszeresen mozogj a sikeres fogyókúra érdekében.

Bármilyen furcsán hangzik, de néha belefér az az 1-1 fánk

Ennek az az oka, hogy a lelki világunk is ugyanolyan fontos, mint a testi épségünk. Igenis kell az az 1-1 nap egy hónapban, amikor fogod magad, elmész a barátnőiddel egy jó cappuccinot meginni, vagy egy fánkot megenni, persze mértékkel. Ne éheztesd ki magad, mert az lesz a vége, hogy egy jókora csokitortát is meg tudsz majd enni, mert annyira nem viszel be cukrot a szervezetedbe. De ez csak egy plusz tipp. Aki lelkileg egészséges, annak sokkal könnyebben megy a diéta.

Ha bármilyen tanácsra, edzéstervre, vagy táplálkozási tanácsadásra volna szükséged, keress minket bátran a Nagyvárad téri Király Fitnessben, a hét minden napján rendelkezésedre állunk, s ne feledd, önmagadért csinálod, nem másért.

A képek csak illusztrációk.

Hozzászólás